top of page
  • Bruksledaren

23 km vandring eller snarare vadning på Bruksleden


Dagens tur känns kan jag lova. Genom slask, vattenpölar, lösa skoterspår vadade jag mig fram upp till Abborrtjärn via Bruksledens etapp 15. Jag hade tänkt gå in en bit mot Morbyn på etapp 14 men gick tillbaka till Lilla Abborrtjärn där det blåste mindre istället.

Backen upp mot sjöarna blev en rejält benpass och uppe på toppen hade simfötter passat bättre än kängor idag... Jag gjorde upp eld och fixade i ordning lunchen i sotpannan bestående av kyckling, blomkål, majs och ananas som fick puttra i lite buljong. Lite kaffe och några ägg blev det också innan jag begav mig tillbaka hem via Jönsbacken och Björnbacksvägen.

Trött men nöjd. Spelar ingen roll hur jobbigt det är där och då så är det en seger varenda gång att det känns som man gjort något vettigt av dagen.

Fin söndag på er <3

Dagens GPX



12 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page