top of page
  • Bruksledaren

1 mil frisk lunchtur till Ötjärn...

...såväl syremässigt som fysiskt skulle jag nog vilja påstå. Efter två veckors influensa så känner jag idag för första gången mig "frisk". Ville testa kroppen med en lunchtur till Ötjärn och den svarade bättre än förväntat. Men musklerna hinner definitivt "förtvina" och de skrek efter 5 km.


Men andningen är inte andfådd, även om jag känner att den inte är helt hundra - men det kan likväl vara astman som hänger kvar.


Nu har det visserligen varit okej ena dagen för att sedan snabbt vända till det sämre så jag ropar inte hej ännu men vill ändå påstå att jag borde kunna gå till jobbet på måndag.


Framme vid Ötjärn tog jag in vid favoritstället och fick lyssna till tranornas skriande medan jag gjorde upp eld. SMHI varnar för stor risk för gräsbrand nu så tänk er för en gång extra innan ni gör upp eld om det känns säkert just där ni är!


Värmde lite nudlar och drack lite kaffe innan jag gick hemåt via Kottmossen.


Jag ska försöka andas så mycket frisk luft jag bara kan den här helgen samt fira vår minsting som fyller myndig. Även hon har varit krasslig men är också betydligt bättre än tidigare. Dock blir firandet med släkten framflyttad tills pandemin lugnat ner sig.


Jag hoppas ni får en fantastisk helg och att ni håller er friska där ute. <3


Massa kramar till er alla.

Videoklipp på tranorna (sätt på ljud)

Dagens Relive (kopplar apparna Endomondo + Relive)


42 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page