top of page
Bruksledaren

Att leva i en smittzon

(Betalt samarbete med RevolutionRace) Idag blev det ett rejält benpass i skogen. Tanken var att gå in på Flobostigen då jag var säker på att det numer ligger i det yttre smittområdet gällande svinpest - men väl framme där så var skylten inte bytt utan det stod STOPP!


Då vågade jag inte traska in där utan fortsatte mot Bruksledens etapp på Djupadalsvägen mot Björnbacksvägen, precis på gränsen till det inre kärnområdet där stängslet delar av de två områdena.


Nog trodde jag väl att någon skulle spankulerat där men icke.

Tänkte att det blir nog lättare att gå på Björnbacksvägen men kunde inte ha mer fel.


Så med andra ord så blev det cirka 4 km höga ben fram till grinden vid SECO-parkeringen.


Pannben har jag gott om så jag tog mig genom snön men kände mig småirriterad på skylten vid Flobo så satte mig ner o kollade smittzonekartan igen när jag kom hem. Och jag får det till att skylten ska bytas mot inre till yttre området.


Har skrivit till kommunen så återstår att se om jag har rätt eller fel.


Nåväl med tanke på att jag har en infammation i vänster höft som ska behandlas med kortison i januari är jag djävulusiskt nöjd med dagens bedrift.


God fortsättning på er alla <3


Tröjan jag har på mig är så skön och just nu är det mellandagsrea på den och flera andra favoritplagg så lägg en beställning vettja!



Snöpulsning


60 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page