top of page
  • Bruksledaren

7 kontroller och ett vildsvinskadaver

(Betalt samarbete med och innehåller annonslänkar till RevolutionRace)

7 kontroller och ett vildsvinskadaver kammade jag hem på dagens 13 km långa NaTURpass. Mycket klättring och höjder idag och när jag skulle ta dagens sista kontroll 27 så skulle jag följa en av stigarna tillbaka mot Sänkmossen hade jag tänkt.


Det gick bra först och sen försvann det som kallas stig för oss människor men vildsvinen hade fortsatt trampa framåt så jag beslöt mig för att fortsätta även om jag visste det skulle bli trångt. Jag må vara kort och mullig jag med men inte tillräckligt kort för att det skulle bli en bekväm sträcka.


Bakom ett krön reagerade jag på att det var enormt mycket flugor när jag hajade till och såg ett kadaver av ett vildsvin ligga framför mig en bit.


Jag pressade mig genom det som på kartan nu var grönmarkerat; svår terräng men kom till slut fram där jag tagit kontroll 23 och kände igen mig. Därifrån tänkte jag att kalhygget blir lätt fram till sopis men näää inte det heller.


Mycket bråte att ta sig fram över men till slut så nådde jag mitt mål och valde att gena över sopis på baksidan mot stigsystemet i riktning Lilla London vid Melings.


Även om det var varmt idag så hade jag heltäckande kläder - går alltid heltäckande oavsett temperatur. Mina svarta Wander Pants från RevolutionRace var inte svarta när jag kom hem utan hade fått utstå en hel del på dagens tur - men det tål dem! Underbart skön passform och slitstarka brallor och min absoluta favoritmodell!


På överkroppen hade jag anpassat dagens färgval till aktiviteten och valde min Illusion Hoodie som jag äger 4 olika färger av och är även den en storfavorit bland mina klädesplagg oavsett årstid.


En skön dag i skogen blev det och tacksam att jag inte stötte på några levande vildsvin denna gången heller - jag vill inte återuppleva 2019 års naturpass där jag stötte på dem frekvent och till slut gav upp.


Hoppas er dag varit lika bra som min.





40 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Kommentarer


bottom of page