top of page
  • Bruksledaren

10 km, en stout & grillad korv...

...och comeback blev det idag efter lång tids sjukdom. Ofrivilligt dum konditionsträning 5 km av dessa då det var svårframkomligt mot Ötjärn men kroppen svarade långt över förväntan efter nästan en månad i dvala.


Kroppen har fått genomgå en hel del under dessa veckor och ingen antibiotika har hjälpt, utvecklat resistens och allergi mot penicillin och fick en massa biverkningar av behandlingarna.


Men äntligen känner jag mig redo för att gå tillbaka till vardag och jobb men med tät kontakt med min helt fantastiske läkare som varit ett enormt stöd under den här jobbiga perioden.


För att hålla de utsatta kroppsdelarna så varma som möjligt idag och de 15 minusgrader som rådde, klippte jag till en MacGyverlösning av en fleecefilt: en "blöja" som jag hade närmast kroppen för att underliv, äggstockar och ländrygg inte skulle bli kalla. Jag har beställt underställ med uppvärmning som kommer nästa vecka för att minimera risken för att jag ska bli sämre igen. Kommer bli kanon!


Vid Ötjärn gjorde jag upp eld och grillade korv. Intog en fin stout och firade att onsdagens Covidtest visade negativt!


Det känns jäkligt skönt att snart vara mig själv igen!


Fin lördag på er!

Åh dagens rutt! 10.1 km


42 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page