top of page
  • Bruksledaren

15 km tung Valborgstur via Gölmossbergen

En hemskt tung tur blev det idag och mycket kortare än tänkt först på grund av känslan i kroppen. Otroligt trist med tanke på att regn hade fallit under natten, tempen var behaglig och allt runt omkring helt perfekt...


Men jag lyssnade på kropp och knopp, tog in på Jaktskyttevägen efter Sänkmossen i riktning mot Ötjärn. jag fick kämpa varenda meter mot en bedövande trötthet som jag inte kunde förstå riktigt...


Väl framme vid Ötjärn invigde jag mattermosen som var fylld med het nudelsoppa. Tuggade i mig en rågkuse med stekt ägg till det , drack kaffe och bara njöt av att sitta still. Ville inte gå hem då jag visste att så fort jag skulle börja röra mig skulle tröttheten komma...


Men jag var ju tvungen att ta mig hem och tröttheten höll i sig nästan hela vägen men framme vid Kottmossen kändes det bättre och här var det grodor i alla möjliga storlekar som prydde vägen.


Väl hemma hade jag fått svar från min hjärtläkare att binjureproverna var utan anmärkning, vilket gjorde dagens trötthet än mer konstig...


Nåja, vi får väl se vad nästa läkarbesök på Gastro i Köping i slutet på maj ger efter gårdagens provtagningar och 10 rör tappat blod.


Önskar er alla en trevlig Valborg!

Dagens Relive:


31 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page