top of page
  • Bruksledaren

17 km med värk genom snö, vårflod och stormbyar

Med värk i ländryggen och vänster sida gav jag mig ut med stor säkerhet om att värken skulle minska vid rörelse (vilket det också gjorde efter en timme) Jag tänkte att jag väljer en lättare rutt idag och gick därför mot Kolarbyn. Men när jag kom till Kolarbytorpet blev det inte lätt längre utan där möttes jag av isiga och snöiga vägar, underminerade bitvis och forsande vatten under...


Det gick inte fort och med en rygg som redan värkte blev det inte bättre av att spänna sig i väntan på att fara genom snön och ner i vattnet... Men jag klarade mig och när jag passerat vägarna och kom in i skogen, blev det genast bättre även om det blev kämpigt även här bitvis.


På ett ställe var det så mycket vatten på stigen att jag var tvungen att gå in djupare i skogen för att hitta en mindre blöt övergång.


Med risk för gräsbrand i Västmanland och helt barmark vid mitt vanliga lunchställe vid Ötjärn, valde jag idag att bara ta med kycklingfiléer och sallad - kalorisnåla burgare och kanske inte världens roligaste lunch men lättpackat och mättande.


Hemvägen gick via Ötjärnsvägen som var täckt i snö ända fram till Gamla Norbergsvägen där asfalten välkomnades av mina ben. Fortsatte vidare förbi Melings och lasarettet hem.


Imorgon börjar jag min sista jobbvecka på Epiroc R&D och det gör så ont i hjärtat att inte lyckats ha löst situationen på den här månaden jag vetat om att jag skulle få sluta... Kan inte säga att jag ser fram emot att gå till jobbet imorgon men det är bara att bita ihop och försöka hålla tillbaka tårarna inför ännu en kommande arbetslöshet...

Fin söndag på er <3



Och dagens rutt:


45 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page