top of page
  • Bruksledaren

2,5 mil och möte med tyskar längs Bruksleden

Uppdaterat: 4 aug. 2019

Det var länge sedan det blev en långtur nu och egentligen var det alldeles för varmt idag, men kände att jag var tvungen att försöka komma ut och iväg och begav mig mot Bruksleden och Lilla Älgsjön via Stora Malmkärra.


När jag närmade mig Lilla Älgsjön mötte jag ett trevligt tysktalande par med en finsk lapphund. Kvinnan talade även svenska så vi blev stående en stund och de skulle ta sig mot Avesta och Krylbo via Bruksleden.


De hade en annan karta, vilken jag aldrig tidigare sett, som påstod att Bruksleden gick ända fram till Krylbo vilket jag poängterade inte stämde då sista etappen är från Lillsjön fram till Tråbacken. Men hade även skrivit ut de från www.bruksleden.se


Jag hoppas de tar sig fram på den dåligt markerade leden fram till Avesta och gav så goda råd jag kunde utifrån mina egna erfarenheter. Vi pratade ungefär en kvart innan vi sade adjö och jag gick vidare mot Lilla Älgsjön.


Väl framme njöt jag av kycklingsallad och lite kaffe innan jag begav mig hemåt. Men istället för att fortsätta på Bruksleden valde jag att gå den lilla stigen åt höger istället strax nedanför stugan.


Jag kom fram på vägen mellan Älgsjöarna och anslöt återigen till Bruksleden längre fram. Hemvägen gick sedan via Semla och Fagersta norra.


En varm, myggig tur men jäkligt nöjd att jag tog mig ut.


Tack skogen för idag <3


Dagens Relive:


49 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

コメント


bottom of page