top of page
  • Bruksledaren

2 blöta mil på Bruksleden till Lilla Älgsjön

Ledig måndag spenderas naturligtvis utomhus. För mig är det lika självklart som att andas. Idag var jag sugen på att ta mig till Lilla Älgsjön eftersom det var ett bra tag sedan.


Jag gick hemifrån centrala Fagersta som vanligt (utgår alltid från hemmet) och valde vägen via vattentornet, Kolarbytorpet, under riksvägen och skoterspåret upp på Tattarberget, ner mot Stora Malmkärra.


Men istället för att sedan gå in på Bruksleden tog jag skogsvägen mellan Älgsjöarna med anledning att det var riktigt mycket vatten i skogen och mättat på flera ställen.


Det skulle visa sig vara helt fel beslut då Lilla Älgsjörundan som går in via skoterspåret från skogsvägen var värre och helt under vatten på sina ställen! Jag fick slänga i större grenar i de värsta vattenhålen för att kunna ta mig fram till Lilla Älgsjöstugan.


Väl framme där gjorde jag upp eld, åt lunch och tog Bruksleden etapp 15 tillbaka hem. Skylten som stod upp senast hade ramlat omkull och jag ska meddela Kultur- och fritidsförvaltningen så de får fixa till den.


Det blev en blöt men skön tur på 21.4 km och 6 timmar frisk luft. Nu väntar 3 långa arbetsdagar innan ledig helg.


Ha en fin arbetsvecka!



Åh dagens Relive:


121 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

ความคิดเห็น


bottom of page