top of page
  • Bruksledaren

2 mil, från barmark till snö, Bullens och en god stout...

Ledig fredag och en tur till Ombenning Dammsjö var målet idag. Barmark hela vägen hemifrån fram till Sänkmossen där jag möttes av snö och en ovälkommen skylt som meddelade att arbete efter väg pågår...


Jag gick i alla fall med hopp om att jag skulle komma fram och förbi... Det skulle visa sig att skylten var strategiskt dåligt, eller smart, placerad och säkert använts på vägen upp mot Sänkmossen vid ett tidigare tillfälle...


Jag blev överraskad över mängden snö, men glatt eftersom jag älskar detta underlaget: lagom mängd hård, torr snö vilket ger både bra motstånd, minimal halkrisk och är skonsam mot fotlederna trots motståndet.


När jag skulle ta in mot Ombenning Dammsjö så fick jag kämpa lite förbi fallna träd och över vattensjuk mark. Tog in vid första eldstaden, men valde att göra upp eld på en sten lite längre bort istället med bättre vy över isen.


Avnjöt en god stout och en Bullens (perfekt uppvärmda och så där "knäppiga" som de ska vara).


Vägen hem gick på andra sidan Sänkmossen och ut via Lilla London. Temperaturen gick från -10 som kallast till +4 hemmavid.


Önskar er en fortsatt fin fredag. Nu väntar jobb för mig resten av helgen.


Det blir ingen Relive tyvärr då appen lade av men vet att det ganska precis två mil denna sträcka jag valde idag sedan tidigare.




49 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page