top of page
  • Bruksledaren

30 km - etapp 23 (+ del av etapp 15) - sol, regn, åska och mygg


Idag bestämde jag mig för en rundslinga som jag gillar på 30 km. Jag startade jag 05.32 och vandrade hemifrån centrala Fagersta via Svedjevägen, Melings hyttruin, Gamla Norbergsvägen, Karlberg förbi Munkgruvan och in mot Kolningberg där jag anslöt till dagens mål: etapp 23 av Bruksleden (som går från Klackberg någon kilometer därifrån).

Jag tog frukost vid Kolningberg och medan jag åt, njöt myggen av sin frulle: mig ;P Det var en kamp att få i sig macka o kaffe vill jag lova. Vädret varierade mellan sol och regn om vartannat. Tanken var att jag skulle käka lunch vid Lilla Älgsjön men där var fullt i folk så jag valde att gå vidare och då det började åska, började jag springa... Jag HATAR att springa men jag är fruktansvärt åskrädd också... Sen öppnade sig himmelen och det var ingen idé att göra mat någon annanstans heller utan det slutade med marschtakt hem sista biten (en del av etapp 15 fram till Ulvsbokorsningen/Svartbergsvägen vid Fageråsen) att jag åt när jag kom hem;) Mer text under varje bild. Ha en fortsatt fin lördag alla =)


10 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page