top of page
  • Bruksledaren

Varma 30 km - Bruksleden etapp 13 & 16


Idag gick jag hemifrån centrala Fagersta med start 05.38 via riksvägen, Åvestbo, Smittsbo, väg 250 och in vid Bastmora där jag anslöt till Bruksledens etapp 13. Framme i Trummelsberg gick jag mot Bockhammar och den etapp som var helt ny för mig idag: nummer 16. Sammanfattningsvis så kommer jag nog hellre gå etapp 13 och sen landsvägen i detta fallet från Trummelsberg till korsningen vid väg 250. Det känns som en riktigt fin höstvandring att gå på det sättet så det ska jag göra. Anledningen: man gick nära vägen vid två tillfällen och det kändes inte som denna etapp var värd energin. Den hade sina höjdpunkter men ingen favorit. Maken kom och plockade upp mig vid dagens etappmål: Bockhammar där vi köpte glass som avnjöts i Ebba Brahes lusthus. Vilket ställe Bockhammar är och vilket kafé! Urmysigt. Men om ni tar er dit så tänk på att ha kontanter med er. =) Nu tänkter jag sova =)


11 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page