top of page
  • Bruksledaren

Delar av Geologislingan och Bruksleden, etapp 21


I torsdags tog vi husvagnen och drog över gränsen till Dalarna och Ljustjärn i Malingsbo-Kloten. Det blev inga längre turer i och med förkylningen men några fina strapatser lyckades vi få till på Geologislingan vid Lustigkulle-Rågåstjärn, runt Ljustjärn och en snutt på Bruksledens etapp 21 som går via en skogsväg ut på vägen mot Malingsbo.

Det blev en mysig helg och jag känner mig kurant igen. Tanken var att gå långt idag, men planerna grusades och får ta det längre fram istället. Nu vankas massa kalas kommande helger, så vi får se när nästa tur blir av. Jag invigde i alla fall mina nya orangefärgade byxor vilket känns gött när jag följer Bruksledens olika etapper. Ha en fin söndag allesammans!


56 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page