top of page
  • Bruksledaren

36,3 km - Fagersta, Bastmora, Bruksleden etapp 14 och jämte delar av 15.


Dagens tur slutade på 36.3 km. Jag gick från centrala Fagersta via Åvestbo, Smittsbo, väg 250 fram till Bastmora. Där anslöt jag till etapp 14 och gick till Morsjön där jag åt frukost nummer två, vidare till Morbyn och vid Abborrtjärn stannade jag och gjorde lunch innan jag fortsatte hemåt. 8 timmar och 40 minuter varav 1 timmes vila av de.

Jag blev glatt överraskad över att några trasiga spänger åtgärdats. Misstänker att det är boende i Godkärra (Fagersta) som fixat. Jag fick den känslan i alla fall. Det jag inte gillade var att någon "förbättrat" på de orangea markeringarna genom att spraymåla cerise färg ovanpå.... Inte okej någonstans. Det ska vara orange, om inte så för de vandrare som faktiskt förlitar sig på att ledens markeringar stämmer överens med kartbeskrivningar...

Morgonen började med regn (vilket var jätteskönt) och slutade i hetta (vilket jag ogillar) så väl hemma slet jag av mig kläderna och hoppade i poolen. Nu har middagen landat så snart är det bara att krypa ner. Nu blir det några lugna dagar med födelsedagsfirande av sonen men hoppas få till en tur på söndag eller måndag.


21 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page