top of page
  • Bruksledaren

15 km – Långtjärnen och Örtjärnsvägen


Avsikten idag var att gå till Tråbacken i Avesta via Kallmorberget i Norberg. Kroppen ville inte och sade ifrån, men eftersom mitt huvud var dumt idag så ville jag ändå ut och kroppen fick lida men det blev 15 kilometer med stopp vid Långtjärnen för lunch. Jag testade min nyinköpta stove box och mitt utlåtande är: bara skit! Den funkade bra som vindskydd men har sett andra varianter med gångjärn, vilka säkerligen är bättre. Denna sort rasade bara isär och jag gav upp till slut. Men jag fick varm mat i alla fall.

Hemfärden gick via stig ut mot Långtjärnsvägen, Gamla Norbergsvägen/Västanforsvägen och sedan in vid Örtjärnsvägen och ett av skoterspåren hem. Nu ska jag prata reson med mitt huvud och ge kroppen den tid det behövs för att återhämta sig från skiten jag bär på. Det blev en förhållandevis trevlig tur åtminstone och jag är nöjd att jag kom ut, tog mig runt och kom hem ;)

8 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page