top of page
  • Bruksledaren

3 september 2017 – Bruksledens dag


Idag är det Bruksledens dag, en dag då de olika kommunerna arrangerar guidade vandringar på olika sträckor. Mellan Fagersta och Norberg är det etapp 15 och 23 som är aktuella. Fagersta Scoutkår medverkar och står vid Lilla Älgsjön och serverar kaffe till de vandrare som vill ha. Jag hade gärna velat närvara just idag men efter 5 dagars penicillinkur valde jag att idag gå en annan lättare vandring.

Dock ville jag naturligtvis känna på Bruksleden något åtminstone så jag valde att gå via Djupadalsvägen och Bruksleden som ansluter där. 12,5 km fick jag ihop och det kändes relativt bra men hoppas styrkan är åter under veckan så jag kan gå utan besvär och komplikationer. Jag hoppas att ni som haft möjligheten idag har varit ute i skog och mark och njutit av den härliga höstluften.

Min favoritårstid är utan tvekan hösten med den kyliga luften, de vackra färgerna och det sköna regnet. Jag önskar er alla en fin söndag!

Har börjat med en ny app för att logga turerna. Här kan ni se den första turen: Relive 12,5 km


10 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page