top of page
  • Bruksledaren

31 km – Spindelvävstät vandring efter Bruksleden


Mycket har hänt de senaste veckorna varför de längre turerna också uteblivit, men idag kom jag iväg som planerat. Mulet och alldeles underbart väder. Jag gick via gamla landsvägen och stannade vid Karlberg för lite vätskepaus och andhämtning innan jag drog vidare mot Kolningberg där jag fikade lite.

Det plaskade till bra i Silvtjärn när jag passerade och här hade jag börjat svära över alla spindelnätstrådar jag antingen lyckats få i munnen (tuggade tuggummi) eller i ögonen... Det skulle visa sig att detta blev den spindelvävstätaste vandringen någonsin sedan 2015. Jag funderade först och bestämde mig sen att ett visir (ett sånt där heltäckande ansiktsskydd) blir det nästa gång! Folk får fundera och skratta bäst de vill om de möter mig i skogen. Framme vid Stora Malmkärra hade de äntligen sågat itu den stora stock mina korta ben hade svårt att ta sig över sist. Tack för det! Uppe på toppen hämtade jag andan och sedan blev det lunch vid Lilla Älgsjön innan jag begav mig hemåt. Här någonstans lyckades jag sträcka mig i ljumskpartiet på vänstersidan så den sista milen var inte angenäm men fullt möjligt att ta mig hemåt. Karta via GPX och Relive hittar ni här (rolig app att koppla till olika aktivitetsarmband eller andra motionsappar): https://www.relive.cc/view/e1003819756 Önskar er en fin måndag!

8 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page