top of page
  • Bruksledaren

15 lugna, blöta och sköna km runt Ötjärn


Igår blev det 14,5 km och idag visste jag inte om jag skulle ta mig ut, men efter att ha känt luften så kunde jag inte låta bli. Det blev 15 sköna, blöta och lugna kilometer runt Ötjärn. Jag valde att gå grön slinga vilket krävde fullt fokus på fötterna då det är stenigt och halt. Det gjorde i sin tur att jag var tvungen att dra ner tempot. Exakt vad jag behövde och behöver just nu: ett lugnare tänk och mer reflektion.

Stannade till och drack kaffe och tog banan vid en av rastplatserna där jag fick se en svan komma flygande över sjön. Mäktigt. Imorgon siktar jag på långtur om kropp och knopp vill, men det får natten utvisa. Ha en skön torsdagskväll allesammans!

GPX:en på turen.


7 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page