top of page
  • Bruksledaren

23 km – Tur och retur Abborrtjärn, Bruksleden etapp 15


Åh, vilken härlig tur det blev idag upp till Abborrtjärn där jag gjorde lunch. Jag följde Bruksledens etapp 15 av, bredvid och på och tog lunch i början på etapp 14 vid mitt favoritställe. Jag värmde vatten över öppen eld och åt Blå Bands vegetariska chilikryddade couscous. Jag gillar inte couscous men madre mia vad god denna var och så smidigt att bara ha på hett vatten och sen äta efter 10 minuter.

Jag hann njuta länge av elden och begav mig sen hemåt via Bruksledsmarkeringarna upp mot Högbyn och därefter Björnbackarna vid Hedkärra för att det inte skulle bli så tjatigt att traska samma väg.

En underbar dag och nöjd med livet! Önskar er en skön söndag. Här nedan ser ni bilder från dagens tur och GPX:en längst ner.

Dagens GPX.



14 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page