top of page
  • Bruksledaren

Nästan 9 km och fotsvamp i knävecket


Ja, nu är det inte riktigt så illa som fotsvamp i knävecket, men har haft problem i några dagar, med vad jag trodde var eksem i ett av knävecken. Jag spankulerade med dottern till praktikplatsen och hem tillbaka via Linjan, Andra sidan men stannade till vid apoteket först för rådfrågning om eventuell kortisonsalva för utslaget som är ganska stort och kliar...

Efter jag förklarat hur det såg ut (slapp ta av mig kläderna på apoteket;) så trodde hon mer på svamp än eksem så det blev Cortimyk som behandlar fotsvamp i första hand men går att använda även till andra ställen. Har smort en gång och det kliar inte lika mycket faktiskt så morgon och kväll nu en tid så hoppas jag att det försvinner snabbt.

Det är ju inte så konstigt egentligen att det bildas svamp just i knävecken. Jag vandrar ju oftast mellan 4-7 timmar när jag går som längst så det blir ju väldigt varmt och svettigt just där. Svampen vinner inte för jag beger mig ut imorgon igen =)

Trevlig tisdag alla och var rädda om knävecken =)


11 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page