top of page
  • Bruksledaren

25 km och ännu en lunch vid Stora Abborrtjärn


3 grader kallt var det imorse när jag startade hemifrån 7.40 och gjorde dottern sällskap första biten fram till Atlas innan jag vek av mot Björnbackarna. Jag var sugen att kolla in Jonhagens naturreservat vid golfbanan men väl framme vid korsningen så bestämde jag mig för att sikta mot Högbyn och gå via Bruksleden fram till Abborrtjärn igen.

Jag gjorde lunch och pratade lite med gubbarna som sköter ruljansen där uppe och ser till att det finns ved. Uttryckte min tacksamhet och de ville veta vad jag hade i vildmarkspannan. Kyckling och grönsaker som ska wokas med sambal oelek sade jag. De verkade lite avundsjuka ;)

Njöt av brasan en stund och gick sedan hem via grusvägen, Jönsbacken (där jag på ditvägen lyckades skrämma fåren och få en hund efter mig) och sedan förbi stallet hem. Eksemet har läkt fint så den salvan jag fick verkar funka utmärkt!

GPS:en bråkade så det blev ingen fullständig GPX men 25 km blev det totalt i alla fall.

Ha en fantastisk onsdag hörrni!



1 visning

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page