top of page
  • Bruksledaren

Sänkmossen och lunch vid Ötjärn


14,7 km blev det idag och jag var osäker om jag skulle bli tvungen att bryta eftersom jag känt mig krasslig. Det gick över förväntan och blev en skön tur förbi Sänkmossen, skjutbanan och stopp vid Ötjärn för matlagning över öppen eld.

Jag hörde skott långt före jag gick förbi skjutbanan, var beredd och såg bilen vid "älgbanan" när jag passerade, men kunde inte lokalisera skytten. Plötsligt smäller det och ljudet är så starkt att det känns som bössan är jämte mitt högeröra och jag flyger högt. Tittar till höger och ser skytten som smälter in bra bland träden... Skrattade lite nervöst och gick vidare och förbi nästa skjutbana där ytterligare en bil står och jag ser inte någon människa då heller. Är beredd på nästa smäll men efter det var det lugnt och skönt.

Väl framme vid Ötjärn, gjorde jag upp eld och värmde på födelsedagsmaten från kinarestaurangen igår. Smakade smaskens och hemfärden gick via Svedjevägen där jag möttes av orienterande ungdomar från Risbroskolan.


4 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page