top of page
  • Bruksledaren

"Engelbrektsrundan" – 24 km


Dagens 24 km var minst sagt blåsiga och det knakade bra i träden i skogen. Tanken var inte alls att gå idag utan att bjuda min syster på frukost vid hembygdsgården här i Fagersta då hon fyller 50. Planerna ändrades dock och jag bestämde mig för att ta mig ut då jag vet att morgondagen kommer innehålla mycket stillasittande i Västerås hos arbetsterapeuten där. Och trots stormbyar så känns det alltid väldigt skönt efteråt när man rört på sig och svettats lite (mycket).

GPX:en lade av efter 14 km på dagens tur så idag bjuder jag bara på en bild från Ötjärn där jag stannade för lunch och kaffe. Jag gick hemifrån centrala Fagersta, Svedjevägen, Melings hyttruin, Gamla Norbergsvägen fram till första huset i Norberg, svängde in mot Persbo (gamla Engelbrektsspåret) förbi Morkullberget, Långtjärn, ut på Norbergsvägen igen, in vid Ötjärn och hem via Svedjevägen igen.


Lunch vid Ötjärn - nudlar och kaffe blev det idag.

9 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page