top of page
  • Bruksledaren

Hembygdsgården/Linjan/Flobostigen/Bruksleden/Semla båthamn


Dagens 15.6 km började med frukost på hembygdsgården i Västanfors där jag mötte upp syster. Svägerska med sambo kom precis samtidigt så vi gjorde sällskap och det blev en trevlig pratstund. När vi sade hej då, så gick jag vidare via Linjan mot Flobostigen för att undersöka delen vid Semla. Det var svårframkomligt med mycket fallna träd och dåligt markerat, så jag valde att följa stigen ner mot Semla båthamn.

Det är få ställen som inger ett sådant lugn och otroligt vackra vyer. Järnvägen som går strax bakom tänker man knappt på och jag skulle gärna ha en liten bod här nere. Jag tog lite kort och gick tillbaka, följde Bruksleden ner mot en av slussarna där någon byggt en fin eldstad och lämnat ved. Perfekt även om jag hade ved med mig denna gång.

Jag värmde en burk med köttsoppa och vilade där en stund tills elden brunnit ut innan jag begav mig hemåt via Bruksleden/Flobostigen/Hedkärravägen/Axel Fornanders väg/Sans a tout.

Det blev en uppdelad, lugn och skön tur utan minsta stress.

Önskar er alla en fin början på veckan!

Dagens GPX



13 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page