top of page
  • Bruksledaren

26 km – Abborrtjärn/Skrikboravinen, ny information och trevliga möten.


Vilken dag det varit! Morgonen började med ett trevligt och spännande mejl på info@bruksledaren.se och vidare en tur upp till Abborrtjärn för lunch. Bommen är nere nu vid infarten till Abborrtjärnarna och inget fiske tillåtet fram till isen lagt sig och är rejäl men de åker upp och kontrollerar eventuella tjuvfiskare i alla fall. Jag blev kontrollerad idag men det är svårt att fiska med stavar ;)

Jag pratade länge med kommungubbarna och fick veta att det var de som dragit och markerat om Bruksleden vid Högbyn. Det stämmer alltså inte längre med kartan och jag påtalade att det är bra om de tar kontakt med den som gjort kartan så en eventuell uppdatering kan göras. Jag fick också veta att den björk som fallit vid Skrikboravinen var borttagen och området framkomligt så hemvägen gick via Skrikbo.

Det var dock trasiga räcken och svårframkomligt på andra ställen men okej att gå ändå om man tar det försiktigt. Jag hade Icebugs idag då det var ishalka när jag startade imorse. Rekommenderar dock inte Skrikbosträckan för föräldrar som tänkt gå med småbarn!

På vägen hem över Jönsbacken stannade postbilen där föraren utbrast: - Är det Bruksledaren som är ute och går?

Det var ägaren till Instagramkontot: @skaviutiskogen (kolla in kontot om ni inte gjort det!) som var i krokarna och vi har chattat lite men aldrig träffats IRL som ungdomarna säger, i verkligheten som vi äldre säger ;) Vi kramades och pratade en stund. Det mötet värmde hjärtat och gav mig ny energi att ta mig tillbaka hem med ett något överansträngt högerben. Så nu blir det vila lördag, söndag så benet är redo för nya äventyr kommande vecka.

Dagens GPX



4 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page