top of page
  • Bruksledaren

Söndagstur över sockengränsen längs snöiga och isiga skogsvägar och stigar


16.8 km blev det idag längs Ötjärns- och Långtjärnsvägen. Högerbenet kändes mycket bättre efter överbelastningen så jag ville ut i snön och testa. Allt kändes bra hela vägen runt och det bådar gott inför kommande söndagstur på 3 mil. Jag gick via vattentornet, ut på Ötjärnsvägen (grön slinga), Gamla Norbergsvägen, sockengränsen över till Norberg, in vid Långtjärnsvägen och sen en stig ner till Långtjärnen.

Det var alldeles för blött i marken på udden jag brukar göra upp eld så jag fick hålla mig lite längre in idag. Det gick bra det med och lunchen blev en mexikansk tacopaj och lite kaffe innan jag begav mig hemåt via Jaktskyttevägen, Ötjärn, gulgrön slinga ut vid Svedjevägen och raka spåret hem.

Det blev en skön tur och hoppas komma ut imorgon också om det inte blir lasarettet med dottern istället som inte alls är pigg. Tisdagen och onsdagen blir det nog inget men siktar på torsdag, lördag och söndag härnäst.

Önskar er en fin söndag!

Dagens GPX




6 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page