top of page
  • Bruksledaren

32,8 km – en dag efter Bruksleden att minnas


Turen idag skiljde sig mycket från mina vanliga. Anledningen var att jag hade en väninna med mig. Jag gick hemifrån och vi möttes upp vid Fageråsen och gick efter Bruksleden etapp 15 mot Lilla Älgsjön och sedan därifrån etapp 23 fram till Kolningberg där vi tog Gamla Norbergsvägen hem och sade hej då vid Lilla London.

Jag visste att hon kämpat länge med smärta och nu äntligen var bättre och ville ut i skog och mark. Det var en glädje att få ta med henne, se när hon kunde röra sig smärtfritt i de mest kuperade områdena längs Bruksleden med skapliga stigningar på etapp 23.

Det blev 7 timmars konversation om allt mellan himmel och jord. När man känner att man är lika någon till sinnet och inget är tabu att prata om, känns det fantastiskt skönt. Jag var imponerad av hennes kämpaglöd då hon inte gått så här långt eller på detta sätt tidigare.

Vi tog mellis vid Lilla Älgsjön och grillade lammkorv vid Silvtjärn. Mitt sällskap bjöd både på korven och dessutom finöl minsann.

Ordet idag är tacksamhet. En fin dag med en fin vän utan krav och förbehåll.

Dagens GPX



3 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page