top of page
  • Bruksledaren

Från snöslask genom ett Narnialikt Jättåsarna


En motionsrunda efter asfalt var dagens plan, men när jag passerat Hedkärra och såg Bruksledens orangea markeringar vid Jättåsarna/Svartberget kände jag att det var nog trevligare i skogen än att fortsätta gå i ren modd och sörja... Jag gick in vid Jättåsarna och jag blev inte besviken. Snöslasket ersattes av "florsockerpudrad" mark till ett Narnialikt landskap lite högre upp mot toppen av reservatet.

15.5 km fick benen idag och det känns alltid bra att komma ut och iväg oavsett väder. Vi får se vad morgondagens väder och humör medför sig ;) Ha en fin tisdagseftermiddag och kväll.

Dagens GPX. Slirigt och moddigt efter asfaltsvägarna och i skogen fick jag gå sakta och passa fötterna för stenar och slukhål under snön ;)



4 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page