top of page
  • Bruksledaren

17.2 km – Upptäcktsfärd på andra advent


Efter två dagars vila var det hög tid att bege sig ut igen. Det hade fallit snö under natten och det singlade ner så vackert när jag började gå. Jag valde att gå Björnbackarna men istället för att ta den stigen jag brukar så tog jag en grusväg innan som jag inte gått tidigare. Den övergick snabbt i en bredare stig som sedan blev en å... Jag fick hoppa hit och dit för att komma undan vattnet som rann. Efter att ha traskat på en stund och upptäckt fler korsande stigar som varit tidigare skidspår, kom jag fram till Norra Jättåsarna och ut på den vägen jag gått på lite längre ner och brukar korsa i riktning mot Djupadalsvägen.

Väl nere på Svartbergsvägen tänkte jag att det måste ju finnas stigar på andra sidan vägen som ansluter till Saxenvägen längre bort. Till min glädje hittade jag en rödmarkerad slinga direkt men efter att bara ha gått några meter insåg jag att den stigen inte fanns egentligen och markeringarna försvann snabbt. Jag tänkte inte vända! Hade koll på kraftledningen och försökte gå i ytterkanten mot skogen och undvika slukhål och snubbelfällor på vägen ner från stenhällarna...

Till slut kom jag ner på Saxenvägen och gick därefter mot skogsvägen som går mot Semla. Efter en stund svängde jag in mot Bruksleden och gjorde sen upp eld vid vindskyddet innan jag gick hem igen. Det finns ju massor av stigar att undersöka så det blir nog en del sånt framöver känner jag. Alltid roligt att kunna variera rutterna genom att göra små förändringar =)

Önskar er en fin andra adventskväll =)

Dagens GPX



10 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page