top of page
  • Bruksledaren

16.4 km – Expedition utforskning – Ötjärn


Startade tidigt idag och det kändes som det aldrig skulle ljusna. Hade ordentligt med varselkläder så jag skulle synas efter Ängelsbergsvägen, in mot sopis. Jag passerade jaktskyttebanorna och skönt nog var ingen där och sköt just då så jag slapp oljudet från bössorna. När jag kom fram till Ötjärn så gick jag in på en stig jag inte testat tidigare för att komma så nära vattnet som möjligt och sedan försöka följa så långt som möjligt runt så jag skulle komma ut på grön slinga nära Ötjärnsvägen.

Jag hittade en stig och kom en bra bit men tyvärr tog det stopp (syns på GPX;en längre ner på sidan). Jag försökte gå upp en bit för att hitta en ny stig längre upp utan framgång. Jag var tvungen att vända och gick tillbaka till den grillplats jag stött på tidigare. Detta ställe var nytt för mig så nu har jag alltså hittat 4 stycken eldstäder hittills. Kom nära en liten ö där det också fanns en grillplats men jag ville inte ut på isen.

Jag ska försöka på nytt imorgon tror jag och gå från andra sidan runt få se hur långt jag kommer då =) Roligt med expedition utforskning.

Önskar er en fin måndag.

Dagens GPX där det syns tydligt var stigen tog slut ;)



3 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page