top of page
  • Bruksledaren

1 mil i regnskog


Tvekade läääänge om jag skulle ta den där turen idag med tanke på hur det regnade ute och snöslasket ett faktum men jag hade packat ryggan redan och pajen var framtagen redan igår och jag vet hur sur jag blir om jag inte får röra på mig så jag begav mig ut. Men jag bestämde mig för att ta en kortare runda idag så jag gick till Ötjärn genom "regnskogen" och tillbaka hem via Svedjevägen.

Jag fick bygga om eldstaden lite och fixa till ett tak innan jag skulle göra upp brasan så den inte skulle slockna på en gång. Fick till en skön eld och pajen blev så god. Jag kan varmt rekommendera att tina upp en paj dagen innan i kylskåp och sen värma över eld/lägga på glöden. Jag brukar börja att ha pajen som den ligger men sen vända på den i formen så ovansidan kommer neråt. Då får man den genomvarm utan att den blir bränd.

Det har blivit några rundor innan denna också men känner att jag kommer inte alltid blogga utan delar direkt från Instagram ibland (@bruksledaren om ni vill följa mig där) God fortsättning på er! Får se om jag hinner med någon mer runda innan nya året.


2 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page