top of page
  • Bruksledaren

Gott slut och gott nytt 2018


Igår blev det 18 km, idag 13,4 km och en bra början på ett bra slut på 2017. Jag gick Gamla Norbergsvägen där jag mötte en jägare med tre hundar, geväret i armvecket och walkie-talkien i beredskap. Jag frågade honom om det var något skadat djur och ifall jag skulle ha koll in mot Ötjärn dit jag skulle gå. Han var extremt glad men svarade bara att jag inte behövde vara orolig och att han var på väg tillbaka för att fika.

Jag var uppmärksam då vildsvin setts dagen innan och jag själv hört dem förra turen jag var på. De håller ofta till i skogarna just här. Stötte inte på något djur alls men såg mycket färska spår av både det ena och det andra.

Ville undersöka en ny stig men det var lite riskabelt med den mängden vatten som forsade under den spången och jag ville inte bada så jag vände tillbaka ut på Ötjärnsvägen och fortsatte cirka 100 meter fram till den platsen jag tappade ut halva maten sist. Den var uppäten nu förutom någon brysselkål som lämnats kvar.

Från hela mitt hjärta vill jag tacka er för fin respons på hemsidan, Instagram och Facebook. 2018 kommer bli ett bra år på alla möjliga sätt hoppas och tror jag där vandringen kommer få ta en ännu större plats än den gör idag. Ha en underbar nyårsafton allesammans.

Åh dagens GPX



1 visning

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page