top of page
  • Bruksledaren

Expedition utforskning av Ötjärn fortsätter


14.4 km blev det idag och något lättare till sinnet än igår. Jag fokuserade på Ötjärn för att leta upp mitt eldstål som jag tappade sist och jag fann det på ställe nummer två där jag misstänkte det kunde vara. Eftersom orken verkar vara trytande så tog jag det lilla lugna och utforskade ytterligare en ny stig idag. Detta efter att ha misslyckats att ta mig över den spång jag tänkt ta mig över förra gången också. Försökte slå bort så mycket is som möjligt men med mitt obefintliga balanssinne vågade jag inte riskera att ramla i vattnet.

Jag gick ut på Ötjärnsvägen och in några hundra meter bort, där den för dagen nya stigen ledde till ännu en eldstad. Där bestämde jag mig för att göra upp eld och njuta av dagens lunch. Jag letade reda på några större grenar och slängde ihop en hållare till sotpannan. Värmde vatten till kaffe och satte sen en burk soppa i mitten av elden. Fyllde på lite mer kyckling i soppan när den kokat upp och tog ett kokt ägg till.

Mätt och belåten skulle jag bege mig hemåt när en annan stig lockade mig. Började gå men stigen försvann under massa bråte så jag vände tillbaka och gick sedan Ötjärnsvägen, Gamla Norbergsvägen, Floravägen hem. Nu blir det slapp resten av dagens så får vi se vad morgondagen bjuder på för ork och vilja =)

Dagens GPX där man tydligt ser min vilja att utforska stigarna ;)



1 visning

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page