top of page
  • Bruksledaren

Expedition utforskning Ötjärn - solkyssta nya stigar


Vilken helt fantastisk tur det blev idag! 13 svettiga km i -8 grader och pulsande i snö med energi jag saknat den senaste veckan. Kände mig hur stark som helst. Jag tog sikte på Ötjärn med avsikt att gå över spången till "halvön" för att undersöka den vidare. När jag svängde in på den stigen märkte jag att någon gått där innan mig och troligtvis denna morgon.

Jag kände mig lite osäker först om jag skulle fortsätta men beslöt mig för att följa spåren. De tog mig genom tät skog och slutligen ut mot vattnet igen där jag fick syn på en eldstad jag sett från andra sidan vattnet på tidigare strapatser. Där var folk och säkert pimplare så de ville nog vara ifred. Jag vände tillbaka till den eldstaden som är alldeles i början av halvön och gjorde upp eld där istället.

Jag njöt av i fulla drag av att känna mig pigg och glad igen. Drack cappuccino, grillade två tjockkorvar och tog en finöl till det innan jag begav mig med ännu mer energi hemåt. Stark i benen och kroppen svängde jag upp och ut på Ötjärnsvägen där jag verkligen fick nytta för den energin. Där var det inte lätt att gå utan ena foten framför den andra var det som gällde tills jag kom närmare Rönningen och bostadsområdet.

Ute på gångbanan stötte jag på min äldsta svägerska med sambo och yngsta dotter. Vi slog några ord innan jag pinnade på hemåt. Nyduschad med en ny finöl i handen är jag så j-la nöjd med dagen och att orken kommit tillbaka.

Puss och kram på er och ha en riktigt fin fortsättning på trettondagen <3

Dagens GPX och video från lunchstället ;)




3 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page