top of page
  • Bruksledaren

10.7 km och test av stegjärn – jag är kär!


Igår kom ett av de två par stegjärn som jag beställt. Icebugsen är bra men biter inte när det är mycket snö så jag ville testa dessa. Jag ångrar inte en sekund kan jag säga! Just idag var det perfekt underlag att testa men en hel del snö och tjock is. Jag går så pass mycket att jag sliter ju ner Icebugsen rätt fort och det blir dyrt att köpa ett par nya varje år.

Detta gör att jag kan ha dessa utan på som extra komplement när underlaget kräver lite mer och det exempelvis är nysnö med is under. Jag är verkligen lyrisk efter dagens tur där jag kunde slappna av helt och hållet. I nedförsbackar tycker jag att jag fått spänna mig trots Icebugs men med dessa kunde jag bara fokusera på att låta fötterna göra sitt.

Det var lite läskigt när jag kom till ren asfalt under viadukterna, men det var lite som att gå med skridskor med skydd på och man lärde sig snabbt hur man skulle fördela vikten och trycket. Jag skulle dock inte gå in på en butik med dessa utan då tar jag av mig dem. Det tycker jag är fördelen med Icebugsen – det är inga problem att gå in i butiker med dem.

Som allt annat lär man ju se över produkten då och då men jag hoppas detta ska lindra skoutgifterna för min del. Jag är verkligen supernöjd och väldigt glad! Kombinationen stegjärn + Icebugs denna vinter är så rätt!

Dagens GPX



19 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page