top of page
  • Bruksledaren

13.9 km och en misstänkt älgrumpa


Hade tänkt köra en 3-milare idag egentligen, men kroppen sade ifrån redan vid första uppförsbacken efter Gamla Norbergsvägen, så jag svängde ner på Ötjärnsvägen istället och startade en brasa vid ett av favoritplatserna. Innan jag svängde ner hörde jag ett brak och såg rumpan på vad jag tror var en älg röra sig snabbt inåt den djupare delen av skogen mot Norbergshållet (har varit med om att en älg korsat vägen alldeles framför näsan just på Ötjärnsvägen för något år sedan).

Jag var inte lika nöjd idag över stegjärnen då de bakre piggarna inte orkade bära vikten och hade planat ut kan man säga. Men man får väl vad man betalar för också ;) Jag är i alla fall frälst i stegjärn och kommer köpa bättre nästa gång så ingen förlust direkt eftersom det gav mersmak. Icebugsen funkar ju men biter inte bra just vid mycket snö.

Lunchen bestod av en risifrutti och en bränd pirog då jag inte var observant på glödens kraft ;P Men den gick i och jag blev mätt :) Nu blir det dusch och slapp :)

Ha en fin fredag alla <3

Dagens GPX och kaffevatten under uppvärmning =)




7 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page