top of page
  • Bruksledaren

14.4 km och golunch på Bruksleden, etapp 15


Med en temperatur på -10 grader i morse så kändes det helt okej att packa ryggan med mat och bege sig ut i skogen. Jag chansade på att det skulle finnas ved kvar i vindskyddet som jag lagt dit sist så tog inte med något virke i packningen. Det skulle visa sig att det var en bra chansning =)

Jag gick först Linjan förbi Hyttbäcken och sedan Björnbacksvägen och sen skoterspåret på Djupadalsvägen som ansluter till Bruksleden. Ute på Svartbergsvägen vek jag in på Bruksledens etapp 15/Flobostigen och traskade på i skoterspåret. Det var tyngre än jag räknat med men när man går från detta hållet så lutar det sakta uppför största delen av dessa 14.4 km så det känns i benen nu.

Vid vindskyddet värmde jag på resterna från gårdagens middag: lövbiffsgryta med potatisgratäng, broccoli och morötter. Lite kaffe efter maten och sen hemåt via Fagersta norra.

En skön onsdagstur =)

Videoklipp från lunchen och dagens GPX.




2 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page