top of page
  • Bruksledaren

11 km solig hajkski till Ötjärn


En solig förmiddag inbjöd till en tur i skogen även idag. Jag packade ihop: rätt stavar, skidor, rygga med pjäxor, ved, käk och dryck och begav mig mot Ötjärn. Jag valde att gå Svedjevägen fram till slingorna, rakt fram via skoterspåret. Sen väjde skoterspåret men jag gick rakt fram för jag ville nå grillplatsen så fort som möjligt.

Det tog sin lilla tid i och med snödjupet de 2 km jag hade fram dit ;) Väl framme fixade jag brasa, kaffe och njöt sen av två korvar och en öl innan jag packade ihop, gick upp till Ötjärnsvägen och satte på skidorna och gled ner mot Rönningen där jag snörade på icebugsen igen och tog skidorna på ryggen.

En skön tur i ett soligt Fagersta.

Önskar er en fin fredag <3

Någon GPX blev det inte idag då telefonen lade av efter 5 km. Men jag vet att sträckan är på 11 km totalt. Bjuder på lite annat istället idag :)




4 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page