top of page
  • Bruksledaren

11 km i 11 minusgrader och snart ej till arbetsmarknadens förfogande.


Med rivig hals så ville det sig inte riktigt idag utan jag fick nöja mig med en kortare vända. Men efter två dagars uppehåll från skogen så var det tillräckligt ändå för att jag skulle känna mig nöjd. Mycket har hänt de senaste dagarna och det är nu klart att jag snart har ett arbete igen efter 8 månaders arbetslöshet. Jag kommer jobba som administratör med varierande arbetsuppgifter på Epiroc här i Fagersta.

Fyra arbetslöshetsperioder (varierande längd) sedan 2009 kan knäcka vem som helst och det har tagit hårt att börja om från början med allt vad nya arbetsplatser innebär. Jag hoppas detta kommer bli ännu en arbetsplats där jag trivs (jag har haft turen att älskat mina senaste) och får allt att fungera utifrån mina funktionshinder (ögonproblematik) och om så, får vara kvar efter detta år som anställningen nu gäller.

Startdatumet blir preliminärt den 1 april men det kan bli tidigare. Jag känner mig positiv, nyfiken, ivrig och redo att lära mig nya saker. Det kommer dock innebära att jag inte kommer kunna vandra i samma utsträckning som tidigare så det kommer bli färre inlägg på bloggen (kommer dela mer direkt från Bruksledaren på Instagram). Men helgerna finns kvar så jag kommer göra längre turer givetvis, men i veckorna blir det nog mer i motionsform till en början.

Fokus kommer ligga på jobbet och komma in i nya rutiner och ingen är gladare än jag.

Kram på er och ha en fin onsdag.

Dagens GPX kommer så småningom.


3 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page