top of page
  • Bruksledaren

12 km hajkski med dottern <3


Med förkylning i kroppen har jag varit still i två dagar men när dottern säger att hon ville med på den planerade "hajkskin" (rygga med ved och mat, blandad vandring och turskidåkning efter skoterspår) så kände jag att det var värt att pressa kroppen.

Vi packade på oss all utrustning och begav oss upp mot vattentornet där vi satte på skidorna med riktning mot Ötjärnsvägen. Det var kämpigt, rev i halsen och orkan var inte där den brukade befinna sig, men vi tog det lugnt så det gick bra och inga varningsklockor ringde. Vi tog oss uppför alla backar och stannade till vid favoritstället för att fixa köttsoppa.

Det blir jobbigt att äta utan skedar dock, vilka låg hemma på bordet... men vi lyckades "drickäta" ur kåsorna vi hade med och många skratt blev det. Dottern filmade i slowmotion vid flera tillfällen (se nedan och även där blev det många skratt). När vi vilat, eldat och käkat färdigt så ville hon åka samma väg tillbaka för att få lite nerförsbackar också.

Precis när vi skulle börja glida nerför så kom två skotrar så vi väntade tills de åkt förbi, hörde att en av dem vände så vi väntade lite till. Hen passerade igen och kom tillbaka kort därpå. En tappad vante var problemet ;) Därefter var det lugnt med trafik och vi kom hela vägen fram till Rönningen där vi packade ihop skidorna, bytte pjäxorna mot kängor, satte skidorna på ryggen och begav oss hemåt.

12 km totalt blev det och en mycket trevlig tur och jag är piggare efter än jag var innan. Annat är det med dottern, men hon fick blodad tand verkar det som så det känns mycket bra <3

Fin lördag önskar jag er. Valde att inte sätta igång GPS:en idag så enbart galleri med blandade foton av dottern Elsa/mig och videoklipp med lite roliga kommentarer och effekter - skruva upp ljudet ;).

Blandade videor av dottern <3





4 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page