top of page
  • Bruksledaren

14 km i kyliga vindar till Långtjärn


Kände mig piggare idag än igår så packade rygga och midjebälte och begav mig mot Långtjärn som var dagens mål. Vek in vid "Jaktskyttevägen" och gick i skoterspåret fram till första avverkningsvägen som leder till Långtjärn. Jag chansade att det nu skulle finnas skoterspår hela vägen fram till sjön.

Väl framme vid vändplan så fanns mycket riktigt nya skoterspår men inte gick de ner till vattnet heller utan till vänster ut mot Långtjärnsvägen istället... Jag stannade på vändplan och grävde mig ner till gruset eller så nära jag kunde och gjorde upp brasa, värmde på gårdagens rester av kinamaten och försökte låta bli att frysa till is.

Vindarna ven rejält och solen gjorde inte sitt jobb trots ett tappert försök men jag fick i mig maten, packade ihop och gick samma väg tillbaka hem med en liten variation på sluttampen vid Melings hyttruin. Nu är det sportlovsvecka så lite mys med dottern blir det och så väntar jag ju med spänning att få se kontoret jag ska sitta på och gå igenom eventuella anpassningar med arbetsterapeuten.

Vill helst att allt ska vara klart i förrgår men jag får försöka ha tålamod vilket inte är något som karaktäriserar mig direkt ;)

Önskar er en fin söndag <3

Dagens GPX



4 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page