top of page
  • Bruksledaren

14.3 km – Ötjärn runt i skoterspår med nageltrång


Dagens tur gick runt Ötjärn i skoterspår där snön drivit de senaste dygnet så det var rätt kämpigt trots packat på mitten. Trampade snett eftersom det inte var så lätt bitvis att se spåret, svor, gick vidare, trampade snett igen och valde att gå ut en snutt på Gamla Norbergsvägen där det var plogat för att slippa svära en stund ;P

In vid Ötjärnsvägen och skoterspår igen men här gick det bättre. 2 km fram gick jag ner till eldstaden jag nästan börjat betrakta som "min" och fixade sopplunch och kaffe. Insåg att dagens tur kanske var dum med ett nageltrång som känns av rejält i vissa lägen. Men det är ju inte så att man kan ringa nån där för att bli upphämtad mitt i skogen om man inte har en skoter det vill säga.

Bet ihop och spankulerade hemåt via Ötjärnsvägen och promenadstråket vid vattentornet och den plogade vägen hem sista biten var rätt skön måste jag medge. Har nu "opererat" stortånageln bäst jag kan och desinficerade den i billig whisky. Kanske tar en fyra finare maltwhisky sen och rycker bort nageln men vi får väl se.

Fin torsdag på er <3

Videoklipp från lunchen och dagens GPX




8 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page