top of page
  • Bruksledaren

26.3 km i hästhovs- och skoterspår


Jag kom iväg ganska sent idag och var egentligen osäker på OM jag skulle gå på tur men iväg kom jag till slut. Hemifrån förbi London och via Gamla Norbergsvägen fram till Långtjärnsvägen där jag vek in. Här fanns inget skoterspår att följa men däremot däckspår...åtminstone några kilometer. Framme vid Morkullberget skulle jag svänga vänster mot Norbergshållet och här fanns bara ett gammalt översnöat spår av fyrhjuling och färskare av hästhovar.

Jag svängde in efter lite mellis i korsningen och en funderare hur jag skulle göra. Hela den sträckan fram till Gamla Norbergsvägen igen (cirka 7 km) var en riktig kamp. Jag hittade inget bra ställe att göra upp eld heller så det blev till slut när jag svängt in vid Ötjärnsvägen på tillbakavägen. Som tur var så hade jag stekt ägg med så tryckte i mig det o lite mer kaffe däremellan.

Lunchen blev soppa vid favoritstället nära Ötjärn och hemvägen gick via Ötjärnsvägen och sen svängde jag in första skoterspåret mot Kottmossen. 6 timmar tog dagens tur och det känns kan jag säga men glad att jag kom ut och iväg och inte satt hemma och grubblade på diverse ting. Bättre att göra något konstruktivt med dagen.

Imorgon blir det kanske vilodag men jag såg några skidspår mitt i skogen som jag blev nyfiken på så jag kanske tar samma sväng imorrn men med skidor och en tidigare start. Vi får se om benen orkar.

Dagens GPX



4 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page