top of page
  • Bruksledaren

22.8 km – Söndagslunch på Bruksleden vid Lilla Abborrtjärn


Idag packade jag ryggan och vandrade upp till Lilla Abborrtjärn för att fixa lite utelunch på Bruksleden. Jag gick Svartbergsvägen förbi stallet i Hedkärra och Bruksleden via Jönsbacken där jag stannade och pratade lite med familjen som bor mitt på Bruksleden nära naturreservatet. De var på väg ut och skulle åka skoter och blev förvarnad om att vägen mot Högbyn inte var plogad utan bara skoterspår.

Det var han jag pratade med som brukar ploga grusvägen fram till stora vägen men han hade valt att inte göra det i år. Det fanns bara skoterspår där nu men jag sade att jag var van att gå på det sättet och att ingen av de skogsvägar som brukar vara plogade hade varit det denna snörika vinter.

Jag traskade vidare på Bruksleden och när jag kom fram till korsningen vid Ludvikavägen så var det resten plogat hela vägen upp till Abborrtjärn. Jag valde att stanna vid Lilla idag då det var minst sträcka att pulsa i snö fram till eldstaden som även den var gömd i snö. Jag fick jobba för att få fram torrt virke men lyckades och lade upp veden på själva grillgallret för att få igång brasan.

Soppa, ägg, knäckemacka och kaffe blev lunchen och brasan värmde gott. En skoter kom åkandes och förbi medan jag njöt av elden så ensam var jag inte även om de höll till vid Stora Abborrtjärn. Jag lät elden brinna ut innan jag begav mig hemåt igen och valde att gå förbi golfbanan och svänga in Björnbackarna så det blev lite variation på rutten.

Längs Björnbackarna mötte jag min handläggare på AF så vi hann prata lite om kommande vecka mitt i skogen bara sådär. Beskrev min frustration ännu en gång att det går så saaaakta med jobbstarten, men jag får ge mig till tåls helt enkelt. Jag vet ju ATT det blir jobb men inte exakt NÄR. Tålamod är inte min starka sida men jag ska försöka ta kommande vecka dag för dag utan att grubbla.

Nöjd med söndagen och dagens motion även om högerbenet ville dränkas i tigerbalsam när jag kom hem. Blir bra med lite vila resten av dagens timmar så är det säkert bra imorrn igen. Ha en riktigt fin fortsatt söndagseftermiddag.

Videoinspelning från lunchen och dagens GPX




18 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page