top of page
  • Bruksledaren

14.3 km - Ötjärn runt och en skylt jag aldrig sett...


Jag trodde inte jag skulle komma iväg ut i skogen idag då båda ungdomarna här hemma insjuknade igår, så jag började dagen med att ta barnvagnen (bara stommen och hjulen kvar) som jag brukar ha när jag ska handla mycket och tungt, traskade ner till Coop och Apoteket för inköp av glass och diverse förkylningsmedikamenter. Gick hem packade upp allt, kollade till sonen och kände sen att jag ville nog ta en tur i alla fall.

Packade ryggan med soppa, bröd, tändstickor, papper och kaffe och begav mig Svedjevägen ner och in mot Ötjärn. När jag kom fram till parkeringen vid början av de olika spåren tittade jag till höger då jag såg att en skoter hade åkt neråt där jag inte sett något spår tidigare. Då fick jag syn på en skylt jag aldrig sett trots att jag gått här massor!!! Jag var ju tvungen att gå ner en bit och kolla vad det stod.

Det var en skylt över samtliga slingor med färgmarkeringar och antal kilometer. En gammal skylt så den hade bleknat rejält men jag fick i alla fall se en ny skylt och en ny markering som var vit/svart! Har inte sett några såna markeringar så nu måste jag undersöka lite mer i vår känner jag...

Telefonen ringde efter en stund och det var dottern som var klar med nationella provet och hade gått hem då hon började må sämre igen efter gårdagskvällens febertopp. Nu hostas det här och där så vi får väl se vad morgondagen bringar.

Jag gick Ötjärn runt, lunch vid vanliga stället och ved tog jag från en gran som fallit så soppan blev varm och kaffet smakade bra. Jag traskade hem via Ötjärnsvägen och in mot vattentornet förbi Folkets hus. Superglad att jag tog mig ut och bestämde mig för att gå.

Dagens GPX



5 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page