top of page
  • Bruksledaren

Nu vandrar jag in i industrins värld!



Fotocred: Anncharlott Fratzl

Ett lite annorlunda blogginlägg idag men likväl relevant i förhållande till min roll som Bruksledaren. Efter 9 månaders arbetslöshet vandrar jag nu in i en ny anställning som administratör på Epiroc här i Fagersta.

Det är ett bra uttryck eftersom jag kommer gå till jobbet som ligger 1 km från mitt hem. Med relevant menar jag att det kommer givetvis påverka mina dagsturer i den bemärkelsen att de blir färre i veckorna.

Jag var på arbetsplatsmöte igår då jag fick se min blivande arbetsplats, träffa handledaren och annan personal. Allting är nytt för mig och arbetsuppgifterna är varierande med ett brett spann. Jag ser fram emot nya erfarenheter, meriter och framförallt möjligheter. Det känns spännande och skrämmande på samma gång.

Det mest utmanande av allt blir att prata engelska hela dagarna. Inte engelskan i sig men det faktum att industriengelska är ett helt annat språk för mig ;) Känner redan innan start att det finns risk för arbetsskada ur aspekten att man fortsätter prata engelska när man kommer hem...

Det har inte blivit några turer alls på flera dagar då en redig förkylning tagit ett järngrepp om varenda cell i min kropp som det känns så när nästa tur blir av får tiden utvisa. Ni får bläddra i bloggen eller gallerierna så länge och hålla tillgodo med de bilderna.

Kram på er och på återhörande! <3

Foto: Anncharlott Fratzl


4 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page