top of page
  • Bruksledaren

13.8 km i solens sken på Bruksleden


Idag hade jag bestämt mig att göra ett försök att ta en tur trots att förkylningen inte är över. Jag var inställd på cirka 6 km via Linjan, men när jag kom fram där så kändes det som kroppen svarade bättre än väntat och det var inte alls jobbigt trots lite småhosta och tungt i andningen. Jag gick vidare förbi Fageråsen och nytt sikte på Djupadalsvägen och Bruksleden där.

Framme vid Svartbergsvägen blev det kämpigt med andningen men benen och kroppen kändes stark trots det så jag tänkte att jag tar det lugnt och går uppför värstingbacken så stannar jag där och tar astmamedicin och en banan ;) Även värstingbacken gick över förväntan och skaren var så pass hård än att det var lätt att gå till min stora glädje.

Uppe på toppen stannade jag som planerat och inhalerade lite, drack vatten och tog en banan. Precis när jag skulle gå så började jag blöda näsblod...och det var inte liiiite.... Jag hade bara en pappersnäsduk med mig och den räckte inte. Det linne jag hade på mig underst var delvis trasigt så jag slet av en bit tyg och tryckte upp i näsan, vilade tills det värsta lagt sig.

Började röra mig försiktigt och var beredd att ringa efter hjälp om det inte slutat blöda när jag kommit fram till SECO. Det gav sig som tur var och jag kunde ta mig hela vägen hem utan problem. Förutom den fadäsen var det en tur som trots allt gick långt över förväntan och även om jag är trött nu efteråt känns det som det var ett bra beslut att bege sig ut till skogs idag.

Jag hoppas styrkan håller i sig så jag kan ta en tur imorgon också, men eftersom det känts otroligt olika från dag till dag så får jag se imorgon, men jag är så glad att det blev en längre tur idag.

Önskar er en fin våffeldag <3

Dagens GPX



2 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page