top of page
  • Bruksledaren

15 km till Ängelsberg och vidare till Hälleskogsbrännan


Den här förkylningen jag dras med blir jag inte klok på och känner mig både förbannad och frustrerad då det är varannan dag däckad, varannan dag piggare. Idag ville jag ut och vi hade bestämt en utflykt hela familjen till Hälleskogsbrännans naturreservat så jag bestämde mig redan igår kväll för att gå till Ängelsberg via landsvägen på morgonen.

Så blev det och det gick över förväntan till de två sista kilometrarna då det började kännas jobbigt. Jag ger mig ju inte i första taget och det var ju ingen idé att ge upp mitt på vägen. Drog ner på tempot och kom fram till målet för dagen som var Engelsbergs bruk där solen lyste och jag värmde mig i dess strålar, drack kaffe och åt macka.

40 minuter senare blev jag upplockad av familjen och vi drog vidare till naturreservatet där vi strosade omkring, grillade korv och mindes skogsbranden som påtagligt sitter inpräntat på näthinnan... Jag har haft väldigt svårt att åka igenom brandområdet utan att må dåligt men idag kändes det helt okej att vara mitt i.

Det blev en mysig dag och är så glad att jag orkade ta mig ut. Jag hoppas nu att det inte blir ett bakslag till imorgon men skulle det bli det så är det så... Hoppas ni alla haft en mysig och fridfull påsk.

Dagens GPX (Fagersta-Ängelsberg)



7 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page