top of page
  • Bruksledaren

15 km – Norberg-Fagersta via Persboskogen


Imorse slog jag följe med maken som skulle till Nordansjö i Norberg och åka skidor. Han släppte av mig vid Hembygdsgården i Karlberg och jag begav mig via Gamla Norbergsvägen hemåt men svängde ner mot Persbo och gick över skogen hem till Fagersta.

Det skulle bli en tyngre tur än jag förutspått. Jag hade känningar av en överansträngning i högerbenet på baksidan av låret redan igår som blev värre idag och jag svällde upp vid knävecket. Samma visa igen - kan ju inte vända liksom när man är mitt i skogen. Men det gick med ett sakta tempo på knöggligt och isigt underlag, parerandes mellan hästspillningshögarna som var några stycken idag ;)

När jag väl var ute på Långtjärnsvägen så valde jag att följa Gamla Norbergsvägen fram till Melings istället för att svänga ner Ötjärnsvägen som jag tänkt först. Stannade för att filma en skogsmus men den stoppade huvudet i snön och lekte struts. Ville inte vara med alls på varken kort eller film.

Det blev 15 km totalt och trots att det var tungt idag så är jag nöjd. Imorgon börjar jag mitt nya jobb och det är nog bra så jag tvingas ta det lugnt några dagar ;) Önskar er en fin kommande vecka <3

Dagens GPX



10 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page