top of page
  • Bruksledaren

17.7 km och ett tappert försök på Bruksleden


Tanken idag var att kolla framkomligheten på Bruksledens etapp 23. Jag kom aldrig fram till Lilla Älgsjön där 23:an börjar men jag gav etapp 15 innan ett tappert försök men förlorade kampen mot snön. Jag har ju lite svårt för att vända tillbaka när jag väl bestämt mig men jag insåg att pulsa i den mängden snö i den kuperade terrängen inte skulle fungera.

Jag vände tillbaka efter att jag fått upp hoppet då det var barmark bitvis men fick en rejäl käftsmäll i form av en halvmeter snö och skare som inte höll lite längre in i skogen. Sur som ättika begav jag mig tillbaka men gick in vid Flobostigen och gjorde upp eld o käkade där innan jag fortsatte hemåt.

En vecka har gått nu sen jag började jobba på min nya arbetsplats Epiroc och jag trivs bra, har blivit varmt emottagen av alla jag mött och ser fram emot kommande arbetsvecka. Beroende på väder och vind kanske det blir ett nytt tappert försök på Bruksleden till nästa helg... Vi får se ;)

Jag önskar er en fin lördag <3

Dagens GPX och två videor där jag uttrycker min frustration ;)





2 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page